Gezond en lekker leven

Lichaamsgewicht; het blijft voor veel mensen een ding. In onze cultuur waarin het makkelijker en goedkoper is om ongezond te eten, kampen heel veel mensen met het krijgen of behouden van een gezond lichaamsgewicht. Sommigen zijn gezegend met een snelle stofwisseling, anderen hoeven maar naar een chocolaatje te kijken en komen al aan. 

Gezond en lekker

Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt. Supermarkten zijn erop ingericht om je op het laatste moment nog even een snack aan te smeren bij de kassa. Verse groente- en fruitproducten zijn doorgaans duurder dan een maaltijd uit een pakje. Een fles frisdank is twee keer zo goedkoop als verse jus. En als je buiten huis gaat eten, worden er vaak ongezonde lekkernijen geserveerd. Het lijkt haast wel alsof men ervanuit gaat dat gezond eten géén lekkernij is. Maar niets is minder waar! Je moet alleen de juiste manier vinden om gezonde maaltijden te ontdekken die je zelf lekker vindt. Er bestaat zo veel meer eten dan veel winkels op het eerste gezicht doen lijken. Het is sowieso een aanrader om een gezond kookboek te kopen. Het enige wat je nodig hebt is een open mindset, want je moet wel nieuwe dingen willen proberen. Maar nieuwe dingen ontdekken is hartstikke leuk, en je kan je niet eens voorstellen hoe veel lekkers er bestaat dat je nog niet hebt geproefd! En wanneer je gezond eten lekker maakt, is het makkelijk afvallen

Vergeet niet te bewegen

Je eetpatroon aanpassen is één ding dat je kan doen om af te vallen. Maar natuurlijk kan je ook gewicht verliezen door meer te bewegen. En dat hoeft echt geen extreme sport te zijn. Ga gewoon eens elke dag een wandeling maken van een half uurtje. Dat doet al wonderen voor je lichaam, en trouwens ook voor je humeur. Bij wandelen komen namelijk stofjes vrij in je hoofd waardoor je je goed voelt. Ook als je meer beweegt moet je gezond eten. Als je echt je levensstijl wil aanpassen, doe je er goed aan om een balans te vinden tussen regelmatig wat meer bewegen en zo vaak mogelijk gezond eten. Als je dit in je dagelijkse routine integreert, kan je echt ook wel eens uitzonderingen maken. Is je basis goed, dan kan je zonder schuldgevoel op gelegenheden of een keer in het weekend ongezonder eten. Stap voor stap kan je gaan beginnen met gezonder leven. Het is niet erg als het niet gelijk allemaal lukt. Als je een verandering voor de lange termijn wilt, zal het met geduld en een beetje moeite vanzelf goedkomen.   

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *