Tips om snel te gaan afvallen

snel afvallen

Snel afvallen hoeft niet moeilijk te zijn. Op gewicht blijven is een stuk lastiger. Maar om op je streefgewicht te komen, zal je vaak wat kilo’s moeten verliezen. De volgende tips kunnen je helpen om snel gewicht te verliezen:

  • Eet binnen een periode van acht uur
  • Drink veel water
  • Vermijd suikers en verzadigde vetten
  • Eet veel eiwit
  • Beweeg voldoende

Eet binnen een periode van acht uur

Dit wordt ook wil intermittent fasting genoemd: binnen een bepaald tijdsbestek al je maaltijden eten. Zo kan je ervoor kiezen om je ontbijt om 12.00 uur ‘s ochtends te eten en daarbij te zorgen dat je voor 20.00 uur ‘s avonds je avondeten hebt gegeten. Zo zorg je ervoor dat je binnen een tijdsbestek van 8 uur alle drie de maaltijden heb gegeten. Dit zorgt ervoor dat je lichaam 16 uur lang bezig is met het verbranden van je eten en omdat het tijdsbestek zo lang is begint je lichaam ook met vetverbranding.

snel afvallen

Drink veel water

Water drinken is heel erg belangrijk om snel af te vallen. Afvalstoffen dienen te worden weggespoeld en dit doe je door elke dag minimaal 2 liter water te drinken. Zorg ook dat je drankjes als frisdrank, fruitdrank en alcohol vermijdt. Deze drankjes bevatten immers veel calorieën en om af te vallen moet je meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt via je voeding en drinken.

Vermijd suikers en verzadigde vetten

Heel belangrijk voor snel afvallen is het vermijden van suikers, verzadigde vetten en transvetten. Onverzadigde vetten kan je wel gewoon (in beperkte mate) blijven eten, deze vetten zijn zelfs gezond voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid.

Eet veel eiwit

Ook is het eten van veel eiwitten belangrijk om snel gewicht te verliezen. Het eten van eiwitten geeft je lang een verzadigd gevoel waardoor je zin in snacks of ongezonde tussendoortjes afneemt. Ook zorgt het eten van genoeg eiwitten ervoor dat je spieren in stand worden gehouden, waardoor je vooral vet verliest.

Beweeg voldoende

Voldoende bewegen doe je om extra veel calorieën te verbranden. Je wil elke dag een calorietekort opbouwen en het helpt daarbij om te bewegen door bijvoorbeeld dagelijks een half uur te wandelen of door te beginnen met krachttraining. Een combinatie van beide kan natuurlijk ook!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *